Café zonder bier

Klara mocht naar een verjaardagsfeestje. Meestal mag ik dan naar de speelgoedwinkel om een cadeautje. Dat vind ik stiekem wel leuk. Soms bekruipt me de goesting om niet te kopen, maar te naaien. Er zit namelijk een patroontje in mijn kast dat altijd wel in de smaak valt, zeker bij jonge meisjes. Een eenvoudig tasje, een clutch zoals dat zo chic heet. Het is veruit het meest gemaakte naaisel uit mijn "carrière".

Dat patroontje heet Tilly en is een van de vele toppers uit het boek "Mijn tas" van Elisanna en Fynn.

De Tilly en verjaardagscadeaus. Het is een match made in heaven, een gouden combinatie, een winning team.

De restjesdoos kwam boven, er werden enkele stofjes geselecteerd en Klara mocht de uiteindelijke keuze maken. Haar oog viel meteen op een blauw katoentje met gouden details. Meisjes en bling, of wat had ik dan gedacht ... Uit dit stofje - Tree of Life van Timeless Treasures - werd eerder al een feestjurkje gemaakt voor een communiefeestje. Drie keer raden welke jurk ze aankreeg naar het feestje ...
Voor de voering koos ik een wit katoentje met blauwe stippen.


Dat het een vrij eenvoudig patroon is dat hier al meermaals werd gemaakt, betekent trouwens niet dat het sowieso vanzelf gaat. Halverwege het naaiproces stikte ik vrolijk de verkeerde kanten tegen elkaar en mocht het tornmesje opdraven om de boel te redden. Och ja, een naaiwerk zonder tornen, dat is zoals een café ... inderdaad. 


Om een piepende voering te vermijden, stikte ik de buitenrand nog eens door. Met goudkleurig garen, of wat had u gedacht.
De clutch werd afgewerkt met een hartvormige kamsnap. Een goudkleurige, of wat had u gedacht ...


Gelukkige verjaardag Robin!

Reacties

Populaire posts