Tinny à la Morley

Ons landje kent heel wat sterke designermerken voor kinderkleding en het is dan ook leuk online snuisteren in de nieuwe collecties. Niet noodzakelijk om van alles te kopen (de portemonnee zou het niet lang trekken) maar vooral om inspiratie op te doen.
Enkele weken geleden viel mijn oog op de site van Morley op een mooi jurkje met vichy ruitjes. Inspiratie ten top! In mijn hoofd werd het beeld van het jurkje helemaal afgestemd op Klara. Want simpelweg kopiëren is nogal oninteressant (en wellicht ook niet zo netjes). Het werd blauw in plaats van rood en een andere sluiting op de rug. Wat ik wel behield, zijn de ruitjesprint, de mouwtjes, de rimpelrok en het striklint op de rug.
Bij het Stoffenhuis vond ik de katoen die ik zocht. Zo'n vichy ruitje is een basisprint, maar je moet maar net de juiste grootte en kleur van ruitje op de kop kunnen tikken.
En als je zo'n gemillimeterde ruitjes in handen hebt, komt er natuurlijk een perfectionistisch duiveltje op je schouder zitten. En voor je het weet, steek je duizend speldjes in een naad van 20 cm opdat het toch maar op de millimeter perfect zou zitten.

Het patroon? Tja, Tinny van Straight Grain natuurlijk, what else?
Ik gebruikte het gewone lijfje en de gewone mouwtjes van het patroon.

Voor het rokdeel rimpelde ik erop los tot dat er twee volledige stofbreedtes verwerkt waren (een kleine 3 meter is dat).
Tussen de zijnaden stak ik nog twee striklinten.
De rug van het Morleyjurkje heeft een v-vorm bovenaan en onderaan en sluit met knoopjes. Voor Klara's holle rug is zo'n open rugje onderaan niet ideaal (al zou dat met het striklint nog wel meegevallen zijn) dus hertekende ik naar een gewone v-vorm bovenaan. Sluiten doet het jurkje met een blinde rits, wat toch wel handiger is dan knoopjes.



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts