Het moeten niet altijd eenhoorns zijn ...

... dus werd het flamingopaneeltje van Bambiblauw in mijn winkelmandje geklikt met als bestemming: t-shirt. Een snelle inspectie van de kleerkast van dochterlief onthulde dat er, buiten een gewone jeansbroek, geen bijpassende onderstukken te vinden waren. Voor de gemiddelde naaister is dat natuurlijk goed nieuws. Weer een goede reden om te gaan stofjesshoppen toch?

Ik maakte van de gelegenheid gebruik om maar liefst twee modetrends uit te proberen.
De eerste heeft te maken met de gebruikte stof. Tegenwoordig is het 'in' om kleertjes te maken van tetrastof. U kent dat wel, die witte tetradoeken die voor van alles en nog wat dienstdoen als je een baby'tje in huis hebt? Die stof dus, maar dan in een mooiere, chiquere versie. Bij Stof op Zolder, waar ik eerder ook het Flamingopaneel kocht, vond ik een fraaie, oudroze tetrastof met een print van fijne, zwarte driehoekjes. Hetzelfde type driehoekjes zit verwerkt in de achtergrond van het flamingopaneeltje, wat een heerlijke combinatie oplevert.
 Het verwerken van de tetrastof viel beter mee dan ik had verwacht. De eerste naad zag er nogal mottig uit en werd snel weer losgetornd, maar daarna ging het snel vlotter. In de toekomst haal ik er wel mijn boventransportvoet voor boven. Ik vermoed dat het daarmee makkelijker zal zijn.
De tweede modetrend die beproefd werd, is de lange rok. Klara had al langer laten weten dat ze dat wel zag zitten, maar ik bleef maar twijfelen aan het model. En toen verscheen dit pareltje op de blog van Lily en Woody. Een lange rok met onderaan een iets bredere strook. De strook breekt het grote vlak van de rok en geeft net dat beetje meer bewegingsvrijheid. I-de-aal!
Ik naaide het geheel vast aan roze glitter taille-elastiek van bij Lanalotta.
Op de foto's is duidelijk te zien dat de maxirok nog een beetje té maxi is, maar het kind groeit er vanzelf wel in.


Voor school vind ik zo'n lange rok toch weer niet dat. Onhandig om op en af de schoolbus te geraken en dan hebben we het nog niet over het speelpleintje ... Dus maakten we vrolijk nog een simpel rimpelrokje op elastiek erbij.
Hiervoor kocht ik in de webshop van Bambiblauw een lapje Konakatoen. Een mooie kwaliteit effen katoen in de kleur blauw van de driehoekjes op het flamingopaneeltje. Om er nog meer een geheel van te maken, werden er gele details toegevoegd: gele stiksels, een gele rits en een gele biais met kantje aan de zoom (van bij de Stoffenkamer). Helemaal summerproof!

De rimpel in de tailleband is een gevolg van het aanspannen van de knoopsgatenelastiek binnenin. 
Die staat nu op z'n strakst.

Patroon t-shirt uit Ottobre, zelfde als deze t-shirt.

Reacties

Populaire posts