Het sweaterduo

Na het mooie Vesperpatroon, bracht Isabel van Bel'Etoile een nieuw sweaterpatroon uit. De Isa is ongelooflijk veelzijdig en leent zich tot het maken van sweaters, sweaterjurken en crop tops. Voor ieder wat wils dus.
Half blogland stortte zich reeds op de Isa en gebruikte daarvoor opvallend vaak de stoffen van See You at Six. De French terries lenen zich dan ook uitstekend voor dit nieuwe patroon. Met mijn versie van de Isa zal ik bijgevolg geen originaliteitsprijzen winnen.

Ik koos voor de gewone sweater met korte raglanmouwen en de V in het voorpand. Omdat er al een forse stapel sweaters in Klara's kast liggen, naaide ik 'op de groei' een maatje 122.
Het inzetten van de V was een nieuwe techniek, maar met de uitleg van Isabel ging dat vrij vlotjes. Het had wellicht nog vlotter gegaan als mijn boventransportvoet niet zo in de weg had gezeten. Mijn vrees voor een lubberende V zette me aan tot het installeren ervan, maar uiteindelijk was het een beetje 'overkill' vermoed ik.
De stof is een klassieker uit de vorige collectie van See You at Six, de okergele grill. De effen variant voor de V en de bijpassende boordstof maken het plaatje af. Belgische topkwaliteit. Ik kocht de stoffen bij Bellelien.

Naast de nieuwe Isa, haalde ik ook het Vesperpatroon wederom boven. Met het mooie seizoen in aantocht wou ik een luchtige versie maken. Zo'n truitje dat je op een frissere zomerdag of tegen de avond aantrekt. (Zie hier mijn winterversie.)
Mijn plan was om een Vesper te maken zonder de gefronste mouwen. Gewoon afgewerkt met een boordje aan de armsgaten. Na een eerste pasbeurt werd dat plan echter haastig opgeborgen. Door Klara's ietwat bredere schoudertjes vielen de mouwen niet mooi rond, maar bleven ze rechtop staan, wat haar een "jaren 80 epauletten"-karuur gaf. Geen gezicht ...
Ik graaide de overschot van de stof erbij om toch maar de mouwdelen uit te knippen, maar die bleken er niet op te passen. Na wat meetwerk op het patroon werd de mouw dan maar hertekend naar een versie zonder fronsen en voilĂ ! Om het geheel toch een beetje luchtig te houden, werkte ik de hals af met een beleg ipv een boordje waardoor er een licht boothalseffect ontstond.

Klara koos de stof helemaal zelf. Ik zette haar voor de computer op de site van Bambiblauw en schotelde haar de pagina met sweaterstoffen voor. Zij koos er prompt de roze French terry met eenhoorns uit en ik was absoluut helemaal niet verbaasd. Haha.

Reacties

Populaire posts