Broekventje

Eindelijk weer een blogbericht.
Na een fatale computercrash met dank aan de laatste nieuwe systeemupdate vloog ik tijdelijk op verplicht online verlof. Nu ik mijn nieuwe tablet heb, kan ik weer aan de slag. Zij het met veel gesukkel, want ondertussen is al overduidelijk gebleken dat touch screens en mijn vingers geen goede match zijn ...

Mijn naaimachine heeft in tussentijd niet stilgestaan, dus ligt er een en ander nieuws te wachten om geblogd te worden. En gefotografeerd, dat moet ook nog gebeuren.

De laatste tijd ligt mijn focus vooral op de kleerkast van mijn jongste broekventje. Hij kon nog wel een leuk zomersetje gebruiken. Ik ga er namelijk gewoon van uit dat we nog een hele zomer lang temperaturen van boven de 20° gaan behouden. Qua positive thinking kan dat tellen, toch?
Mijn eerste maaksel in de reeks werd een shortje. Een eenvoudig modelletje met omslag aan de broekspijpen uit de laatste LMV, de Faro. Het broekje heeft een valse gulp en knoopsgatenelastiek aan de binnenkant. Dat maakt het ook voor mijn vierjarige makkelijk om aan en uit te doen. Heel handig op die leeftijd.

Als stofje koos ik een eenvoudige effen jeans met wat stretch erin. Makkelijk te verwerken, aangenaam om te dragen en het past op alles. Wat heeft een mens meer nodig?
De maattabel bracht me naar een 98 en die zit goed. Ruim genoeg, maar zeker niet te groot. Door de knoopsgatenelastiek is de taille ook perfect regelbaar.

Vooraan heeft het broekje steekzakken met een eenvoudig sierstiksel. Achteraan zijn er twee zakjes opgenaaid. Ik overweeg nog om een leuke patch uit te zoeken om op een van de achterzakjes te naaien om het geheel wat op te peppen.


Jeansstof van bij Stof op Zolder.

Reacties

Populaire posts