Summerproof

Terwijl buiten stilaan de lente haar intrede maakt, wordt er in de naaikamer gewerkt aan zomergerief. Ik ging meteen all the way en maakte als eerste outfit een jurkje voor de hoogzomer in een heel licht en luchtig katoentje. Ongevoerd. Met een diepe V aan de rug. + 30°C-gerief, zeg maar.

De basis is - alweer - de Tinny van StraightGrain. Ondertussen gebruik ik maat 5 jaar (yup, voor mijn bijna 10-jarige dochter) waarbij het lijfje en rokdeel een flink stuk verlengd worden. Ik knipte het voorpand door om verticale ruffles toe te voegen en tekende een diepe V aan het rugpand. Omdat het lijfje niet gevoerd werd, tekende ik belegdelen voor de hals- en armsgaten.

De rok is een eenvoudige rimpelrok uit één stofbreedte. Twee stofbreedtes was wellicht nog mooier geweest, maar zo veel stof had ik niet. Ik heb trouwens ook geen idee meer waar ik dit katoentje haalde ...

Omdat het lentezonnetje zo haar best deed, trokken we na schooltijd even de tuin in om foto’s te maken.





Reacties

Populaire posts