Warm wintergerief

 Dat de oudste zoon al voorzien is van t-shirts voor de winter had u al gelezen. De steeds langer wordende armen van de puber lieten verstaan dat enkele nieuwe sweaters ook welkom zouden zijn. 

Een beetje afwisseling in sweaters is wel leuk, dus ik had zin om eens een nieuw modelletje te proberen. Mijn oog viel op de Lima uit het boek I Love Sweaters en Hoodies van Fran Vanseveren. 

Deze trui is een ruim model met grote col (en oef, zijn hoofd past erdoor), steekzakken én een grote zak vooraan met klep. Ik moet dus veel controleren alvorens deze sweater in de wasmachine te mikken. Het resultaat is een warme, comfortabele wintertrui die ik wellicht nog vaker zal maken.

De klep vooraan sluit met velcro. Jaren geleden kocht ik een reep velcro die sindsdien onaangeroerd tussen mijn naaigerief zat. Zot content word ik als zoiets dan eindelijk tevoorschijn kan komen. "Zie je wel dat ik het nodig had!" kan ik dan denken. En dan voel ik me optimistisch voor al die andere spullen die al een eeuwigheid in de kast liggen wachten ...

De sweaterstof van Lila-Lotta heet Raindance. Ik vond het bij Madeline de Stoffenmadam. 

Reacties

Populaire posts