Op de valreep

De lente is duidelijk weer in het land, maar op de valreep naaide ik toch nog een warme jurk met mouwen. Voor het tussenseizoen kan die nog perfect dienen.

Het is een model uit LMV (La Maison Victor) nr 6 van 2021: Olive. 

Het stofje is een soepele fijne corduroy (ribfluweel) dat ik eigenlijk had gekocht voor een ander project, maar daarvoor te licht uitviel. Achteraf bekeken ben ik daar wreed content om, want voor de Olive is het perfect! Ik vond het trouwens bij De Stoffenmadam.

De Olive is een leuke jurk met een rits in het voorpand. En hebt ge het gezien? Ik vond een rits met gewoon exact dezelfde kleur als de stof! Woehoe! 

Verder heeft de Olive normaal gesproken ook ballonmouwen, maar daar heb ik ingegrepen. Ik behield een stolpplooi maar haalde toch vier centimeter van de breedte af. Dat staat me beter en zo geraak ik wat vlotter door de mouwen van mijn jas.


In voor- en achterpand zitten verticale nepen om de jurk mooi aanpassend te maken. In de uitleg stond de tip vermeld om de nepen pas als laatste stap te maken na het doorpassen. Een goede tip, zo bleek! Vooraan naaide ik ze een centimeter lager en achteraan net een tikkeltje breder.


Foto's maken was vandaag een uitdaging. Monsieur speelde in de tuin met de jongens en kon het natuurlijk niet laten om stiekem een fotobomb te organiseren. Die foto mag uiteraard niet ontbreken.




Reacties

Populaire posts