Een broek voor Konijn

Enkele weken geleden kwam de jongste zoon (vier jaar oud) thuis van school met heuglijk nieuws: zijn beste vriendje was grote broer geworden! Ik deelde meteen in de vreugde en vroeg enthousiast hoe kleine zus heette. "KONIJN!" riep hij uit en schaterde daarna ongegeneerd met zijn eigen mopje. Een nogal apart gevoel voor humor heeft dat jongste schepsel van mij. De rologende dochter wist mij een realistischer antwoord te geven.

In La Maison Victor (LMV) stond net een patroon voor een babybroekje, het Lou broekje. Het voorpand bestaat uit twee stukken en nodigt uit om te spelen met horizontale en verticale streepjes. In mijn kast lag nog een schoon lapje roze sweaterstof met grijze lijntjes. Ideaal voor dit projectje.


In LMV kreeg dit naaisel 1 huisje toebedeeld, wat betekent dat het een makkelijk patroon is. Dat is ook zo. Maar dat hield me niet tegen om het achterpand eerst eens ondersteboven aan het voorpand te stikken. Overlockstiksel tornen, jeuj!

Bij de broek wou ik een truitje. Het plan was zelf iets bijpassend te maken. In mijn hoofd was het grijze truitje met roze paspel al bijna klaar. Tijdens het online shoppen verscheen echter een pareltje van een truitje op mijn scherm: grijs en roze met een print van ... een konijn! Geef toe, dat kon niet beter passen. Ik kon er niet aan weerstaan ...


 Welkom lieve Lize!

Reacties

Populaire posts