Quadrupel

"Ik doe 'em niet meer uit!" dixit de dochter na het poseren met haar nieuwe trui. Hij valt in de smaak, zoveel is duidelijk. Het kan ook moeilijk anders. Want: de trui is roze = scoren; er staan paarden op = dubbel scoren; er staan ook eenhoorns tussen = triple scoren; de mouwen hebben duimgaten = quadrupel scoren!


De stof is een french terry uit de 'All animals are equal' reeks van Chat Chocolat. Een kwaliteitsmerk en dat voel en zie je. Diepe kleuren, aaizacht en de verwerking ervan loopt als een trein.


Het patroon is een klassieker uit LMV, de Leather Sweater, en het is - effe tellen - de achtste trui die ik hiermee maak. En bijlange niet de laatste ...


Voor de boordjes had ik de perfecte boordstof gewoon voor mijn neus liggen. Net gekocht bij Klijntje in de uitverkoop. De roos-witte streepjes geven het geheel wat meer pit en een sportievere uitstraling, vind ik.

Aan de schouderstukken werd witte paspel toegevoegd om het roze wat te breken.


En dan die duimgaten. Sinds ik die voor de eerste keer toevoegde op haar vorige trui (Leather Sweater nr. 7) vaardigde de dochter ei zo na een officieel decreet uit: elk kledingstuk met mouwen MOET duimgaten hebben! À vos ordres, chef! Met de handleiding van deze geweldige naaimadam is dat gelukkig niet al te moeilijk.


Stof: french terry 'All animals are equal' van Chat Chocolat, gekocht bij Stof op Zolder

Nog een coole pose, mama!

Reacties

Populaire posts