Auto's voor Emiel

Emiel is nogal kieskeurig wat kleding betreft. Sommige kleertjes wil hij van z'n leven niet aandoen, wat ik ook probeer. Jammer genoeg is het soms nogal moeilijk te voorspellen welke kleertjes hij met dit lot zal opzadelen. Om de risico's te beperken, nam ik hem op schoot om stofjes te bekijken voor nieuwe t-shirts. Al snel bleek dat stoffen met autootjes erop het over het algemeen goed doen.
Enter twee tricots met auto's.

Voor de patronen ging ik alleen op zoek.
Enter Billie van Zonen 09 en de 'trui met grafische lijnen' uit het nieuwe boek Stof voor Durf het Zelvers 3 van Griet (Emma en Mona) en Annick (MinnieMie).

De Billie is het t-shirtpatroon voor jongens bij uitstek.  Het omvat heel wat opties en voor alle maten een standaard en een smalle versie.
Mijn eerste versie is een maatje 98 en valt wat kort. Het model is eenvoudig (kieskeurige zoon, weet je nog?), maar ik permitteerde me toch een folieke aan de kraag in de vorm van een kleine overslag.


Het lukte om met het tweelingstiksel van de zoom een straat te suggereren

De tweede versie werd een maatje 104. Daar ben ik niet geheel tevreden over de kraag. Geen idee wat er precies mis is gegaan, maar het is me wat te wijd. De tricot komt van Little Vixen


Uit de overschot van de grijze tricot kreeg ik nog de panden geknipt van de 'trui met grafische lijnen' uit de nieuwe SVDHZ. Zoals de naam al doet vermoeden, is het eigenlijk een patroon voor een trui, maar als t-shirt gaat het dus ook perfect. Dit patroon zit echt ingenieus in elkaar. Het nodigt uit tot spelen met kleur (wat ik hier deed met nog een restje groen) en het heeft een buidelzak. Volgens Emiel is dat een groot pluspunt. Een maatje groter had wel gemogen ... Het is nipt.
  


 Achteraan springen de mooie lijnen meteen in het oog
Een grote zak om kleine schatten in te bewaren

Reacties

Populaire posts