Mierzoet

Ik heb mij ooit laten vertellen dat zo rond 9 jaar de 'roze periode' stilaan ten einde komt. Hoewel de dochter binnenkort dit getal haar leeftijd zal mogen noemen, is het voorlopig nog altijd roos, glitter en eenhoorns wat de klok slaat.
Ik geniet er dus nog maar even van om met fleurige, mierzoete stofjes te kunnen naaien. Binnen een paar jaar moet het misschien allemaal zwart zijn ... wie weet ...
Dit blauwe katoentje met roze bloemetjes straalt lente uit. En nog zoeter kan niet, denk ik.
Het patroon is (weeral) de Tinny van Straight Grain. Het lijfje kon nog wel iets extra gebruiken. Een onopvallend, hoekig kapmouwtje did the trick.
Uiteindelijk viste ik nog een roze bloembroche op die afkomstig is van een trui die ik zo'n 15 jaar geleden droeg. De trui heb ik al lang niet meer, maar de broche heb ik bijgehouden. En kijk ... ze komt van pas.
De rok is een volledige cirkelrok. Een serieuze stofvreter in grotere maten, maar zwieren is toch zo leuk ...

Stof: een katoentje van Timeless Treasures uit de uitverkoop van Malieke. 

Reacties

Populaire posts