Het giraffengezelschap

Emiel is fan van giraffen. Hij vroeg eerder al eens naar ‘iets’ met een giraf erop. Alsof het in de sterren geschreven stond, bleek er in de nieuwe collectie van See you at Six een giraffenstof te zitten. Het is toch ne chansaar vantijds! Uiteraard kon ik niet anders dan een lapje van de french terry te kopen.
Bij de lancering van een nieuwe collectie van SYAS moet ge rap zijn. De schoonste printjes zijn doorgaans snel uitverkocht. Bijgevolg zat ik de ochtend na de lancering (om middernacht beginnen online shoppen doe ik nog nét niet) om 8u stofjes in mijn virtuele winkelmandje te klikken bij Fabrik Unik. De giraffen voor Emiel en de blauwe grill voor Achiel (die laatste ligt nog te wachten om verwerkt te worden) inclusief de bijpassende boordstof uiteraard.

Voor het patroon viste ik de Mikina sweater weer tevoorschijn. Na het succes van de vorige versie wou ik die zeker nog eens maken.
De SYAS french terry is echt een plezier om te verwerken. Het verrukkelijke kleurtje - cathay brown - was de kers op de taart. Al is het wel moeilijk te omschrijven. Het houdt het midden tussen oker en bruin en is eigenlijk de kleur die een giraf heeft. Misschien moeten we het gewoon zo gaan noemen? De kleur ‘giraf’. Met zalm heeft dat toch ook gepakt ...  



De kap voerde ik met zachtgele tricot

Van de giraffenstof bleef nog een smalle reep met giraffen over. Voldoende voor de breedte van een voor- en rugpand maar niet voor de hoogte. Geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht die stof in de restjesdoos te steken, dus kocht ik de effen variant bij voor een sweater met tussenstuk.
Dit keer tekende ik de Jesi over, ook een toppertje uit hetzelfde boek “I love Sweaters”. Deze trui heeft een asymmetrische kraag met koordje. Als optie kan je ook paspelzakjes toevoegen.

Het in elkaar naaien van de Jesi verliep zonder veel problemen. De grootste uitdaging was het plaatsen van de nestelogen in de kraag. Ik bekeek de tekeningetjes op de verpakkingen van de tang en de oogjes en begreep er geen botten van. Gelukkig bestaat er zoiets als Youtube. Een aha-erlebnis later zaten de nestelogen in de kraag. Weer iets nieuws geleerd, zie!
Dezelfde lichtgele tricot vormt de voering van de kraag. Het zwarte koordje is een anorakkoord van bij Veritas.

Reacties

Populaire posts