Wilde plannen bis

Op 27 september 2018 kondigde ik op deze blog wilde plannen aan. Die hadden te maken met mijn oudste zoon. Hier kunt het nog even nalezen. Hij had namelijk in verhouding veel minder zelfmaak in de kast liggen dan mijn dochter en jongste zoon. En daar ging ik iets aan veranderen. Het doel was een koop/zelfmaak-verhouding van minstens fiftyfifty voor sweaters. Ondertussen zijn er drie jaar verstreken i.p.v. eentje dus wordt het echt wel hoog tijd om u op de hoogte te brengen van de huidige stand van zaken. 

En heb ik chance zeg! Ik hoef niet met de billen bloot. De 50% aan selfmade sweaters is bereikt. Meer zelfs: in zijn kast prijkt toch zo'n 80% aan zelfgenaaide sweaters én t-shirts! 

Een mens - en zeker een puber al denken die soms zelf van niet -  heeft echter nood aan meer dan 1 sweater/t-shirt-setje. Samen met dat hoge percentage, kwam er dus nog een ander fenomeen de naaikamer in: bandwerk. Dat begint met een stapel stof zoals dit ...


... en eindigt met een stapel stof zoals dit ...



Voor wintert-shirts kies ik voor eenvoudig. Geen borstzakjes of andere extraatjes want dat zie je toch niet onder een sweater. Alle shirts zijn met hetzelfde patroon gemaakt. Ik vertrok daarvoor van de Andes van LMV, maar maakte twee aanpassingen. Ten eerste tekende ik een passende lange mouw en ten tweede stelde ik het voorpand weer samen tot één patroondeel (de Andes heeft een schuine naad met ingewerkte borstzak). 


De halsboorden werk ik af met een neklintje. Dat zit aangenaam voor de kinderen en ik hou er wel van hoe netjes het eruitziet ...    


Al de stoffen komen van bij de Stoffenstraat.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts