Verandering doet leven

Oeps, het is hier wat te lang stil gebleven. Dringend tijd om daar iets aan te veranderen.

'Verandering' kan gelijk ook dienen als themawoord voor deze post. Ik maakte immers niet minder dan zeven aanpassingen aan deze Andrea jurk. De Andrea is een patroon van La Maison Victor (nr.5/2022). Het is een eenvoudig, rechttoe rechtaan model met alleen een karakteristieke plooi vooraan als blikvanger. Die eenvoud laat toe om te spelen met accessoires. Op de foto's draag ik de mooie ketting met onze vijf namen die ik van mijn schoonmoeder kreeg. 

Foto's met binnenbelichting, da's niet simpel. Let maar niet te veel op de rare schaduwen ...

Een eenvoudig model en toch zeven aanpassingen? Yep, ik kan dat. Klaar voor de opsomming? Hier gaan we!
1. 1 cm erbij aan de schouders. Dat moet ik wel vaker doen.
2. 1,5 cm lengte erbij aan het bovenstuk. Dat gebeurt ook vrij vaak.
3. Voor mijn holle rug nam ik 1 cm extra in de rugnepen. Ook vrij standaard eigenlijk.
4. Aan de taille zat het geheel nog steeds te los. Ik had nochtans een proefmodel gemaakt en al wat ingenomen, maar het was nog niet voldoende. Uiteindelijk ging er bijna 8 cm van de taillebreedte af. 


5. 5 cm korter aan de rokzoom. De rok viel verrassend lang. Ik vraag me een beetje af of ik niet gewoon een verkeerd lijntje overgetekend heb... want, yep, dat kan ik ook ...
6. Halslijn laten zakken met 2 cm. Da's een nieuwe. Maar echt nodig, de oorspronkelijke halslijn liep zowat over mijn keel. 
7. Andere mouwen. Dat was natuurlijk niet noodzakelijk, maar wou ik weer per se doen. De Andrea heeft korte mouwen en ik wou winterse, lange mouwen. De polsboord is van tricot zodat ik ze kan omslaan zonder dat het te dik wordt. Hierdoor kan ik de mouwen op twee manieren dragen. Modern lang of pittig kort.



De stof is een punta di roma van bij de Stoffenstraat. (Behalve de polsboord dus, dat is tricot.)

Nog een fijn 2023 gewenst!
 


Reacties

Populaire posts