Vortex-Vesper

Nu de vortex in het land is, kun je maar beter een extra warme sweater in de kast hebben. Of hoe alles als excuus kan dienen om stof te bestellen en te naaien. Bovendien kon Klara nog wel een bovenstuk gebruiken voor op haar nieuwe paardenrok.
Voor het patroon klikte ik de blog Bel'Etoile van Isabel open. Zij is een van de eerste blogsters die ik ooit begon te volgen en ik blijf fan van haar creaties. Een tijdje geleden bracht zij een gratis sweaterpatroon uit met de mooie naam Vesper. Het oversized model met gefronst mouwdetail was een beetje een gok voor Klara omdat zij in verhouding wat bredere schouders heeft, wat door zo'n mouw nog extra benadrukt wordt. Maar het leven is aan de durvers. *kuch*
De Vesper is een PDF-patroon. Dat betekent dat er eerst geprint, geknipt en geplakt moet worden. Niet mijn favoriete onderdeel van het proces. Maar 9 bladzijden, dat valt nog wel mee. En de bladen sluiten ook perfect op elkaar aan.
Ik tekende voor Klara maat 116 over en maakte daarbij geen enkele aanpassing. Deze maat zit perfect.
Het naaien ging als van een leien dakje. Op een wip zat de sweater in elkaar. Alleen over de halsopening waren er wat kopzorgen. Letterlijk: ging haar kop er wel doorheen passen? Sweaterstof rekt nu eenmaal niet zo goed mee als boordstof, maar daarvan had ik geen bijpassende kleur in huis. Een eerste pasbeurt bracht soelaas. Het lukte. Gelukkig heeft ze een klein hoofdje ...



Stof: roestbruine sweater verkrijgbaar bij De Stoffenkamer


Reacties

Populaire posts