Zwemmen in Tinny

In volle carnavalsweek naaide ik another Tinny! Wat een heerlijk jurkjespatroon. Ik kan er niet genoeg van krijgen. We zitten ondertussen aan exemplaar 3 (zie hier en hier voor 1 en 2) en tegen het einde van het jaar kan de dochter waarschijnlijk zwemmen in de Tinny's. 
In deze Tinny zwemt ze trouwens ook een beetje. Ik tekende een maatje groter uit, maar dat was precies toch niet echt nodig geweest. Het kan ermee door, hoor, maar smalle Klara staat nu eenmaal het mooist met nauw getailleerde jurken. 
Uit de ellenlange lijst opties werden dit keer het gewone lijfje, mouwloos, de peter pan-kraag en plooirokoptie A weerhouden. Voor de kraag (en voering) werd een effen stofje uitgezocht in de kleur van de besjes en om het geheel mooi in evenwicht te houden, naaide ik een strook van dezelfde stof biaisgewijs vast aan de onderkant van de rok. De jurk sluit achteraan met een blinde rits.
Het kraagje is mooi gelukt, al heeft het wel de neiging om wat op te wippen. De versteviging is wellicht net iets te licht. Misschien zet ik het aan de onderkant nog vast met een steekje. 
Van de plooirok ben ik minder overtuigd ... al moet ik eerlijk toegeven dat ik me afvraag of die plooitjes eigenlijk niet in de andere richting moesten staan ... *oeps*
Het stofje is een lang gekoesterd katoentje van Timeless Treasures. De effen stof vond ik bij Madeline

Reacties

Populaire posts